Muncă Austria

Contractul de muncă Austria Arbeitsvertrag

Informații generale. Angajații români au aceleași drepturi și obligații ca și ceilalți angajați ai firmei stabilite în legislația muncii și asigurărilor sociale din Austria.
Înainte de începerea activității, salariatul trebuie să citească obligatoriu conținutul Contractului Individual de Muncă (CIM) -Arbeitsvertrag pentru a se asigura că în contract sunt prevăzute toate elementele prevăzute de lege și ce obligații și drepturi îi revin în urma semnării contractului.
Un alt aspect foarte important este faptul că în Contractul de Muncă este trecut salariul Brut, dar salariul Net/lunar se calculează în functie de clasa de impozitare, aceasta depinde de situația familiară (căsătorit, necăsătorit, copii, s.a.m.d).
Contractul individual de muncă – Arbeitsvertrag este contractul în temeiul căruia o persoană fizică denumită salariat se obligă să presteze munca pentru și sub autoritatea unui angajator, persoana fizică sau juridică în schimbul unei remunerații denumite salariu.
Obligația de încheiere și înregistrare a contractului de muncă îi revine angajatorului – Arbeitgeber și se face în formă scrisă, angajatul -Arbeitnehmer va primi un exemplar al contractului de muncă.
Tinerii la vârsta de 15-16 ani imediat după terminarea gimnaziului pot urma un Ausbildung (Școală profesională) având posibilitatea de a lucra în cadrul unei firme ca parte a formării lor profesionale cu care încheie un contract de formare profesională.
În Austria predomină Contractul Individual de Muncă pe o perioadă determinată cu normă întreagă cu o săptămână de lucru de aproximativ 40 de ore, angajații fiind tratați la fel ca  salariații cu contract de muncă permanent. CIM pe perioadă determinată se poate încheia numai în formă scrisă cu precizarea expresă a duratei pentru care se încheie. Contractul de Muncă pe o perioadă determinată este preferat de angajatori pentru că pot renunța la angajați după perioada stipulată în contract dar au și posibilitatea de prelungire a contractului sau de a schimba contractul într-un contract pe perioadă nedeterminată.
Un alt tip de contract des întâlnit în Austria este contractual de muncă cu timp parțial  – “Geringfügige” unde puteți câștiga maxim 450 euro/lună limitat la 15 ore pe săptămână și sunt scutite de impozite și contribuții sociale, întâlnit în special in domeniile: gastronomie, catering, etc.
În momentul de față în Austria mulți tind spre munca de liber profesionist – Selbstständig datorită faptului că obținerea unui loc de muncă bine plătit încheiat pe o perioadă nedeterminată este tot mai dificilă.
Ce cuprinde Contractul Individual de Muncă?
Contractul Individual de Muncă se va încheia în formă scrisă și va cuprinde:
  • Identitatea părților: Numele complet al angajatorului și angajatului.
  • Adresa Angajatorului;
  • Locul desfășurării activității;
  • Denumirea postului/natura muncii;
  • Data de începere a activității;
  • Durata estimată a contractului în cazul contractului pe perioadă determinată;
  • Durata perioadei de probă;
  • Nivelul de salarizare ( în contractual de muncă se stipulează salariul Brut);
  • Data/ datele la care se plătește salariul;
  • Condiții referitoare la timpul de muncă și de repaus (plata orelor suplimentare);
  • Condiții referitoare la concediu de odihnă;
  • Condiții referitoare la concediu medical, accident de muncă precum și condițiile de plată a acestuia;
  • Drepturile și obligațiile angajatului;
  • Durata preavizului în cazul demisiei.
Numărul orelor de lucru pe săptămână variaza între 38 și 40 de ore în funcție de contractul colectiv de muncă. Concediul de odihnă anual este de minim de 24 zile lucrătoare/an în cazul unui contract de muncă de minim un an.

GEWERBE PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ PFA

R.I.C. – Consulting vine în ajutorul celor care doresc să își deschidă o Firmă (Gewerbe) pe Teritoriul Austriei – de la Gewerbeanmeldung – până la obținerea Codului Fiscal – Steuernummer.
Un comerciant își exercită profesia singur, iar toate drepturile și obligațiile reieșite din aceasta îl îndreptățesc sau obligă personal pe comerciant. Răspunderea lui se extinde și asupra averii sale personale.
Servicii:

  • Înființarea unei firme (Gewerbeanmeldung);
  • Solicitarea codului fiscal (Steuernummer);
  •  Închiderea firmei (Gewerbeabmeldung);
  • Schimbarea sediului firmei;
  • Deschidere unui cont bancar pentru firmă;
  • Servicii de contabilitate;
  • Încheierea bilanțului anual (Jahresabschluß);
  • Declarație impozit (Steuererklärung)

Cum completăm CURRICULUM VITAE (C.V.)

Întocmirea dosarului pentru obținerea unui loc de muncă în Austria
Dosarul– die Bewerbungsunterlagen pentru obținerea unui loc de muncă trebuie să cuprindă:
  • Scrisoarea de intenție – Anschreibe;
  • Curriculum Vitae (cu fotografie) – Lebenslauf;
  • Copii diplome, certificate care atestă calificările profesionale – Zeugnisse;
  • Recomandare de la ultimul loc de muncă
Scrisoarea de intenție (Anschreibe) – trebuie să fie scurtă și concisă și să nu depășească o pagina A4. În scrisoarea de intenție vă prezentați pe scurt cine sunteți, ce calificări aveți și argumentați de ce considerați că jobul se potrivește cu calificările dumneavoastră, exprimându-vă dorința de a vă prezenta personal la interviu în cazul în care firma consideră calificările și experința  dumneavoastră adecvate pentru obținerea postului. Încheiați cu formula de respect: “Mit freundlichen Grüssen”. 

Prezentarea datelor personale (Persönliche Daten): numele și prenumele, data și locul nașterii, adresa la domiciliu, starea civila ,numărul copiilor, adresa de e-mail, numărul de telefon;

Formarea profesională (Schulbildung, Studium): se vor structura în ordine cronologică inversă, denumirea școlilor absolvite, anul absolvirii, calificarea dobândită;
Experiența (Berufserfahrung):
–  se va enumera în ordine cronologică sau după importanță;
– trebuie să cuprindă titlurile companiilor, perioada de angajare  precum și postul ocupat în compania respectivă;
– este indicat să specificați proiectele majore la care ați luat parte mai ales cele la care ați avut success; pentru studenți sau absolvenți perioadele de training, practica sau alte tipuri de activități care ar putea fi considerate activități profesionale. 
Aptitudini (Kenntnisse) : se va preciza capacitatea de utilizare a calculatorului, aptitudini tehnice, se va face referire la nivelul de cunoaștere a unei limbi străine, disponibilitatea de a lucra peste program, disponibilitatea de a face deplasări în alte localități, etc.
Scrisoarea de intenție, CV-ul, copiile calificărilor profesionale și alte documente relevante vor fi trimise pe e-mail în format Pdf  sau prin poștă.
Pentru întocmirea CV-ului în limba germană ne puteți contacta la adresa de e-mail office_consultingro@yahoo.com sau la nr de telefon : 06601448828.
Vă urăm mult success!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu